Sunday, April 5, 2015

HE IS RISEN !

Seuraa: ilmainen vinkki. Jos et halua joutua ihmismassojen syötäväksi suosittelen pääsiäisenä pysyttelemään tiiviisti neljän seinän sillä turvallisemmalla puolella jos satut oleskelemaan paikassa nimeltä Jerusalem. Vanha kaupunki ei ole sillon paras vaihtoehto viettää vapaapäivää. 

If you don't want to get crushed by thousands of people and your idea of peaceful day-off does not include every other people you meet stepping on you then please lock yourself inside for the whole day in case you happen to live in Jerusalem. Just saying. 

  


Hyvää Pääsiäistä kaikille ! Todellakin, en tiedä mikä se sellanen päähänpisto oli että oli pakko päästä vanhaan kaupunkiin juuri tänään, kun oletettavasti siellä sitä porukkaa jonkun verran saattaa olla. No, tulipahan ainakin käytyä ostelemassa vähän hedelmiä,pähkinöitä ja muuta mukavaa. 

Oikeasti on vaan  niin hyvä kun saa kaikkea suoraan torilta tuoreena ja vielä kohtuulliseen hintaan. Tykkään. Pikkuhiljaa alkaa maisemat näyttää enempi vähempi tutuilta eikä tarvii kokoajan olla miettimässä että mistähän se bussi nyt lähtikään takasin ja missä pitää jäädä pois. Oppii elämään omillaan ilman että olis kuitenkaan koskaan yksin. Senhän takia tänään onkin niin hyvä päivä! Vaikka koko päivä meni tuolla kaupungilla tungoksessa näennäisesti seurana vain omat ajatukset niin Jeesus nousi sieltä haudasta ylös ja ulos ettei kenekään meistä tarvis olla yksin.. En tiiä teistä mutta minusta se ainakin on aika parasta ! Energipiikki iski vielä illasta ja käväsin jopa iltalenkillä, kelpaa näitä maisemia katella. Rennosti(?) vietetyn viikonlopun jälkeen on hyvä jatkaa taas uuteen viikkoon. Tämä paikka alkaa tuntumaan jo kodilta kun on niihin rutiineihin päässy kiinni ja tietää miten hommat toimii. Työntekijät ja asukkaat tervehtii aina törmätessä ja vaihdetaan jokunen sananen. Nimenomaan jokunen kun on se kieli siinä vielä aikamoisena kiinanmuurina edessä mutta eiköhän se tästä ala luistamaan. Hitaasti mutta varmasti ! Eipä tässä tämän kummempia, tehdään tästä hyvä viikko ! 

Happy Easter everyone ! Yeah, I don't really know what was I thinking when I decided to go visit the old city once more exactly today when you surely don't need to be alone. Well, at least I got to walk around a little more and shop some fruits and nuts and other fun stuff. I love how you can get anything from meat to dried fruit from the market square. Thumbs up for that. Little by little I'm starting to recognize my surroundings and I don't need to meditate half an hour about where was the bus stop again and where was I supposed to get off.  For me it's learning to survive completely by yourself yet never being alone. That's why this is the best day ever! Even though I spent my day hanging out with what seemed to be only my own thoughts, Jesus was risen so none of us would need to be left alone. That's pretty cool. After this weekend it's good to look to this coming week with new excitement. This place starts to feel more and more like home now when I've got to know more about how to function here and made myself home. Workers and residents always greet me whenever we meet and stop to change few words. Exactly few words. I'm working on my Hebrew and slowly but steady it's getting better.Oh well.
 I think that's all for now, come on let's make this week count ! 









                                                                      


 



Beijos, Emma





1 comment:

  1. He is truly risen!

    I am linking to your blog on the post Blogs from Countries Where I have Readers, part I, France to Italy.

    I am happy that on "Israel" or Holy Land I could find a blogger that was Christian and a blogpost linked to the Resurrection of Christ!

    I am Swedish, sorry for not speaking Finnish, thanks for writing in English as well!

    ReplyDelete